grzecznie umyte buty

23:22 Unknown 0 Comments

Dziewczyny lubią książki...
oglądać, wąchać, rzucać
(przecież nie czytać bo są za małe)

obok lalek, pluszaków i klocków, książki są dla nich... 
ważnym elementem w zabawie
można dzięki nimi być mamą, Panią w przedszkolu, udawać że się jest dorosłym

"Grzeczna" to taka opowieść, dla dzieci i nie tylko
napisana przez Gro Dahle i Sveina Nyhusa,
o Lusi - dziewczynce tak bardzo grzecznej, posłusznej i czyściutkiej 
że któregoś dnia znika wchłonięta przez ścianę
Staje się niewidzialna i musi odnaleźć sposób, żeby wrócić do swojej rodziny.
Piękne ilustracje, obrazują i jednocześnie uzupełniają przesłanie książki
sprawiają że staje się ona mocniejsza w swoim przekazie 
i piękniejsza w odbiorze

W przypływie troski o M1, moją pierworodną piękną M1
Pożyczyłam tę książkę od cioci dziewczynek
Chciałam poczytać ją tylko mojemu starszakowi, opowiedzieć trochę o tym, że
bycie grzeczną nie jest najważniejsze
że liczy się własne zdanie i że dziecko powinno być czasem
nieusłuchane, brudne i rozczochrane
że mamusia zawsze będzie ją kochać
i nawet może mieć czerwoną kropkę w przedszkolu (to taka nagana jakby)
i może mi powiedzieć o tym i nie będę wcale zła
....
całe szczęście  nie zdążyłyśmy porozmawiać
gdyż córka stała się marudna, nieusłuchana, kłamliwa, złośliwa do siostry
pyskuje jak nigdy
ma swoje jakże odmiennie zdanie niż ja
buntuje mi - o dziwo grzeczniejszą K2
i nie wiem czy kneblować czy wiązać....
książkę póki co oddam 

a przecież jutro przychodzi Mikołaj
a za 2 tygodnie Gwiazdor
Boski szantaż czas zacząć

Opaseczki, lizaczki, czekoladki i gumeczki przygotowane do wciśnięcia w obuwie
Jak miło było widzieć dzieci, które z takim zaangażowaniem myją swoje buty
żałuję że zdjęć nie porobiłam na pamiątkę...

Gwiazdorku - pluszaczków nie przynoś pliss

Na pytanie dzieci czy kot też dostanie coś od Mikołaja
Odpowiedź oficjalna: nie bo nie nosi butów więc ich nie umył

Nieoficjalna: porzygał pościel z kucami, mama jest zła