Kraina szronu

16:14 Mamol 0 Comments

Nastąpiła cisza
Taka że słyszałam swój oddech - szeleszczący wdech i chropowaty wydech
Odgłos dotykania pięt na podłodze
Kapiący kran
I szumiący ogienek w piecyku junkers

Nie patrząc na zegar wiedziałam która godzina
Nie widząc telefonu wiedziałam że przyszła wiadomość



Stało się - rozmroziłam lodówkę pierwszy raz od kilku lat

Takie nic. Och to tylko lodówka*

Ta mieszkająca u mnie, jest niezwykła
Podłączona do prądu wydaje dźwięki
Być może nawołuje inne sprzęty z osiedla
Czasami obawiam się, że gdy wyjdę rano z mieszkania
natknę się na braci i siostry, przychodzących w odwiedziny.

Ekspres Amica od sąsiadów z II piętra, robot kuchenny Amica z pierwszego
Zmywarka Amica od znajomych z bloku z naprzeciwka

Tak, chodźcie, wejdźcie, napijcie się kawy, może ciasto zrobicie, ale potem zmyjcie po sobie

A może lodówka po zakupie zbyt szybko została podłączona do prądu?
A może ten typ tak ma i jęczy?

Nieważne
Przyszedł mróz, dobrze wywiesić pościel na słońcu, rozmrozić lodówkę i dużo wietrzyć mieszkanie
Przecież niedługo wiosna

* czy rozmrażanie lodówki, mycie półek i pojemników musi trwać dwa dni?

0 komentarze: